streda, 22 septembra, 2021
No menu items!
Úvod Marketing Ako napísať SEO článok ako král? - ktorý vás vystrelí na prvé...

Ako napísať SEO článok ako král? – ktorý vás vystrelí na prvé pozície

Čo je to ten SEO článok?

Rozdiel medzi klasický článokm publikovaným na webe, blogu alebo eshope a SEO článkom je znateľný. Seo článok má v sebe špecifiká ktoré z neho robia niečo viac ako iba obyčajný článok. Tieto špecifiká sú robené úmyselne a sú robené v prvom rade pre vyhľadávače. Robené tak, aby vyhľadávače vedeli rozoznať o čom je daný článok a pre akú skupinu ľudí je určený. Preto sa na takomto článku robí tzv. SEO optimalizácia, aby sa vo výsledkoch vyhľadávania dostal na prvé pozície ale aspoň čo najvyššie.

SEO článok je typický:

  • Veľkým množstvom kľúčových slov.
  • Prelinkovaním na iné web stránky.
  • Obsahom nad 3 normostrany, resp. viac ako 5500 znakov.
  • Prínosným obsahom pre cieľovú skupinu.
  • Dobre čitateľná členitosť (nadpisy, podnadpisy, odseky).
  • Grafickým vizuálom (obrázky, videá, gif, infografika).
  • Obsahovou jednoduchosťou (aj menej skúsený čitatelia z vašej cieľovej skupiny musia vedieť pochopiť o čom píšete).
Zdroj: www.unsplash.com

Prečo vlastne písať články na svoj web?

Jedna z najvýhodnejších vecí, prečo písať kvalitné seo články je, že zviditeľníte svoju web stránku v organickom vyhľadávaní t.j. bezplatnom a viete tak dlhodobo profitovať z návštevnosti za ktorú nemusíte platiť na rozdiel od platenej PPC reklamy, ktorá vám síce prinesie okamžitú návštevnosť ale v momente ak ju vypnete, bude nasledovať prudký pokles v návštevnosti. To je hlavná výhoda seo článkou, raz napíšete kvalitný obsah a návštevnosť z neho bude viac menej konštantná. Ak po nejakom čase napr. raz rozne spravíte aktualizáciu seo článku, môžete dokonca dosiahnuť konštantné zvyšovanie návštevnosti.

Ďaľšie dôvody písania SEO článkov

  • Budujete dlhodobý brand
  • Vašej cieľovej skupine dokazujete, že v danej problematike sa vyznáte
  • Zo SEO článku viete prirodzene odkazovať na vaše produkty a služby
  • Obsah, ktorý nie je účelový, ľudia jednoduhšie zdieľajú a vy tak môžete získať veľmi lacné spätné linky.
  • Získate návštevnosť na keywords, cez ktoré by sa k vám užívatelia dostali iba veľmi ťažko.
  • Posiľnujete doménu vašej web stránky a posúvate ju v SERP zozname vyhľadávaní na vyššie pozície ako celok.

Oplatí sa písať SEO články?

Pokiaľ máte eshop a ponúkate produkty, služby alebo podnikáte či už na internete alebo ako miestna firma, tak sa vám SEO články určite oplatia. Výhody SEO článkov sú jednoznačne naklonené na stranu rentability.

Biznis výhody SEO článkov

  • Budujete povedomie o sebe t.j. Self marketing.
  • Získate stabilnú skupinu čitateľov.
  • Ukáže ľuďom svoje produkty, služby bez platenej reklamy.

Hlavné prvky SEO Page Rank

Na to aby Google zobrazil vašu stránku vo vyhľadávaní, posudzuje množstvo faktorov, ktorých dôležitosť je menená v takmer niekoľkomesačných intervaloch. Veľké zmeny v algoritme sú menené menej zriedka. V dobe písania tohoto článku je najčerstvejšia zmena platná od 4.mája 2020. Je to ešte v čase korona pandémie. Sám Google priznal, že ešte nikdy nezaznamenal toľko vyhľadávacích dopytov ako na slovo COVID-19. Nová aktualizácia ale nepriniesla zásadné zmeny ale skôr potvrdenie dôležitosti vo vatváraní kvalitného obsahu.

Page Rank hodnotí vašu web stránku nie ako celok ale každú podstránku zvlášť. Dôležité paramtre sú:

  • Kvalita obsahu (rozsah, unikátnosť), pokiaľ odkopírujete celý text z inej stránky alebo strojovo preložíte cez Google Translator zahraničné texty, tak sa vystavujete reálnemu riziku penalizácie danej podstránky ale aj celého webu.
  • Rýchlosť načítavanie.
  • Responzivita.
  • SSL.
  • Spätné odkazy, ich relevantnosť, počet ale aj rýchlosť akou vám pribúdajú (Ak na novom webe pribudne naraz väčšie množstvo odkazov, Google to môže vyhodnotiť ako ich kupovanie) a máte problém.
  • Pop Up okná, keď zakrývajú časť obsahu stránky. Sú už od roku 2017 nedoporučované.
  • Stránky ktoré ihneď presmerujú na úplne iný web.
  • Keywords.
  • Vyhľadávací dopyt.
  • Vek stránky. Je naivné si myslieť, že nový blog o cestovaní sa bude po mesiaci zobrazovať na lepších poziciách ako konkurenčný 8 ročný s pravidelným prispievaním nových článok.
  • A moho ďaľších. Panelová diskusia so SEO odborníkmi by na túto tému vedela rozprávať veľmi dlho.

Ako fungujú vyhľadávače?

Medzi najnámejšie u nás používané vyhľadávače patria:

  • Google
  • Seznam
  • Yahoo
  • Bing

Káždý deň ich užívatelia používajú aby našli relevantné informácie na základe dopytov, kľúčových slov a fráz. Na to aby im vyhľadávače poskytli, čo najpresnejšie výsledky, tak musia mať dômyselné algoritmy aby porovnali vami zadaný vyhľadávací dopyt s potenciálnym obsahom, ktorý vám zobrazia v SERP výsledku vyhľadávanie.

Čo zohľadňuje Google na vašej stránke z pohľadu SEO?

Na to aby ste sa zobrazovali na prvých neplatených pozícia, čo najvyššie musíte z pohľadu Googlu spľňať niekoľko kritérií. Tieto podmienky sa časom menia a Google ich upravuje. Napríklad niekedy dobre fungovala registrácia do katalógov. Dnes je to parameter takmer zanedbateľný. Parametre zohľadňujúce pozíciu vo vyhľadávaní je dobré vedieť aby ste mali predstavu, kde sú vaše slabé miesta a mohli ich napraviť.

  • Onsite (OnPage prvky)
    1. Kľúčové slová.
    2. Nadpisy.
    3. Meta tagy, Alt.
    4. Tvorenie nového zaujímavého obsahu.
    5. Obrázková optimalizácia.
  • Offsite (OffPage prvky)
    1. Popularita vašej web stránky.
    2. Aktívne využívanie sociálnych sietí.
    3. Linkbuilding.

Parametre web stránky:

  • Rýchlosť načítania web stránky. Pomerne dosť dôležité je aby sa vaša stránka načítaval, čo najrýchlejšie. Dôvody pomalého načítavania sú rôzne a zvyčajne tuctové.
    • Kvalitný hosting vám zabezpečí lepšiu odozvu servera a tým aj načítateľnosť stránky (pokiaľ začínate s blogom a nemáte ešte veľa obsahu na publikovanie, úplne vám postačí základny typ hostingu t.j. najlacnejší). Akonáhle sa bude váš projekt rozrastať, je dobré myslieť nad lepším hostingom
    • Veľkosť obrázkov na jednotlivých stránkach webu ako aj rozsah úvodnej t.j. landing page
      • Toto je častý nedostatok mnohých webov (vôbec nezohľadňujú veľkosti obrázkov)
      • Riešenie je pri tom jednoduché, nahrávajte obrázky v menšej veľkosti, ideálne pár desiatok kB napr. 63kB

V skutočnosti je táto problematika trošku rozsiahlejšia.

Ak budete nahrávať obrázky v menšej veľkosti, tak sa nevyhnete zníženej kvalite, čo môže byť pri prezentovaní TOP vašich výrobkov nežiadúce. Preto je ideálne mať obrázky v čo najlepšej kvalite a konvertovať ich na JPEG formát, ktorý vám vie dostatočne zmenšiť ich veľkosť pri zachovaní slušnej kvality. Ďaľším riešením je použiť plugin na zmenšenie veľkosti obrázok (vo wordpresse), mnou obľúbený je https://tinypng.com, ktorý má aj plugin. Pri týchto pluginoch máte určité množstvo obrázkov zdarma napr. 200 a následne si musíte zakúpiť niektorý z ponúkaných tarifov.

  • Tu vám vie veľmi pomôcť Lazy loading. Ide o pomalé, lepšie povedané postupné načítanie stránky. Keď si kliknete na www.biznisspravy.sk , tak sa vám načíta iba tá časť stránky ktorú práve vidíte a až následne po scrolovaní nižšie sa začne postupne načítavať ďaľší obsah, vždy iba ten ktorý aktuálne vidíte. Týmto viete zabezpečiť rýchlejšie načítavanie webu, keďže sa najskôr načítava iba časť danej stránky. A potešíte tým aj Google. Táto funkcia je bežná v platených WordPress šablónach ale viete si ju aj dodatočne nainštalovať prostredníctvom pluginu.
  • HTTPS, je to vlastne SSL certifikát (v prehliadači na začiatku URL adresy uvidíte zelený zámok) na bezpečnú komunikáciu medzi užívateľom a web stránkou. Ak máte hosting napr. vo Websupporte a stránku na WordPresse, tak si viete vygenerovať zdarma SSL certifikát s 3-mesačnou platnosťou, ktorý sa bude automaticky obmonovať a máte o starosť menej.
    • SSL certifikátov je samozrejme viac druhov a rozdelil by som ich podľa ceny na
      • Zadarmo
      • Pár desiatok € za rok
      • Okolo 1000€ za rok

Ako vám samotné rozdelenie napovedá, je medzi nimi rozdiel nie len v cene ale aj v ich kvalite. Som názoru, že na bežný blog vám úplne stačí zdrama SSL certifikát.

Pár rokov dozadu dokonca Google zaviedol „podmienku“ SSL certifikátu na weboch, respektíve ak ste ho nemali, tak ste dostali „mínusko“, ktoré sa premietlo do výsledkov vyhľadávania ale dokonca to aj ovplyvňovalo Google AdWords platené reklamy. Takže ak by ste mali vytvorené dve úplne rovnaké reklamy na rovnakých weboch s rovnakými podmienkami ale jedna stránka by mala SSL certifikát a druhá nie, tak by sa v platenej reklame zobrazovla menej a tým by sa jej cena predražovala a znižovalo ROI (návratnosť investície).

  • Responzívny web. Snáď tento výraz čoskoro pominie, pretože responzivita je v dnešnej dobe „Must Have“. Ak to so svojím webom myslíte vážne, tak proste ho responzívny musíte mať. Ale schválne, pre tých čo nepoznajú responzivitu je to v jednoduchosti povedané optimálne zobrazovanie vašej web stránky na rôznych zariadeniach t.j. stolnom počítači, tablete, mobilnom zariadení. Pritom na každom zaradení uvidíte iné rozloženie webu ale ide o to aby toto rozloženie bolo prehľadné, ľahko čitateľné a user friendly (užívateľsky prívetivé). Je pri tom iba málo horších vecí ako keď máte super web a mobile sa zobrazujú zrezané riadky alebo vidíte iba polovičku loga…

Pred tým ako začnete písať SEO článok

Najskôr si musíte zadefinovať prečo chcete písať SEO članok

  • Aký je jeho zámer.
  • Pre koho je určený.
  • Chcete ním získať organickú návštevnosť?
  • Píšete ho pre súčastných zákazníkov aby ste ich informovali o novinkách?
  • Alebo ako odpovede pre často kladené otázky FAQ?
  • Chcete získať spätné odkazy?

Prečo je dôležité zadefinovať si cieľ?

Aby ste ho vedeli v čase vyhodnocovať! Dôvodov, prečo začať písať SEO články, môže byť nespočetne veľa ale je dôležité si na to odpovedať hneď na začiatku.

Uvediem príklad:

Dôvod písania toho článku je snaha vytvoriť „Ultra Seo článok“ t.j. najlepší z najlepších. Dôvodom je neustále pripomínanie SEO komunity, odborníkov, špecialistov na problematiku SEO ako i samotného Googlu na dôležitosť tvorby kvalitného a relevantného obsahu, ktorý podporil aj v poslenej aktualizácii.

Váš dôvod písania môže bť diametrálne odlišný napr. chcete získať 10 spätných odkazov, organickú návštevnosť zvýšiť o 12%… Práve zadefinovanie cieľa vám pomôže pri jeho následnom vyhodnocovaní a z toho ponaučení pri písaní ďaľších článkov ale aj, či vaše očakávanie nie sú prehnane veľké alebo naopak poddimenzované.

SEO článok si môžete aj zaplatiť od externého špecialistu alebo agentúry. Ak sa rozhodnete siahnuť po platenej službe písania SEO článkov, tak sa stretnete s nasledujúcimi možnosťami.

  • Seo článok za 5€. Za túto cenu neviete získať kvalitný článok, ktorý vás posunie vo výsledkoch vyhľadávania vyššie a zabezpečí tak organickú návštevnosť s nasledujúcim profitom. Ale kúpite si za to dobrý pocit, že robíte profesionálne SEO.
  • Cena okolo 15€, to by sa už mohlo približovať ku kvalite a jedinečnosti ktorú potrebujete pre profi SEO
  • SEO článok za cenu okolo 50€, ktorý obsahuje 3-5 normostrán je vrátane odkazov, obrázkov (z free fotobanky), zdrojov, seo analýzy keywords, členenia obsahu, nadpisov, podnadpisov a formátovania.

Pozor, táto cena môže odzrkadlovať NS (normo strana – 1800 znakov vrátane medzier, to je asi 250 slov) ale aj článok ako celok.

Ktorou cestou sa vyberiete je na vašom rozhodnutí, finančných možnostiach a cieľu ktorý chcete dosiahnuť. Namiesto prvej možnosti by som vám však odporúčil ísť radšej do cukrárne na Sacherovu tortu, získate lepší výsledok 🙂

Pri písaní článku vám vie veľmi pomôcť zadefinovaná persóna vašeho biznisu. Ako vytvoriť persónu, kto to je a prečo je tak dôležitá sa dozviete v nasledujúcom článku venovanému persónam.

persona pre biznis
Ako vytvoriť persónu pre váš biznis?

Popri Persónam nám veľmi pomôže aj definovanie si publika.

Modelov na zadefinovanie publika existuje mnoho, jeden z najrozšírenejších a jednoduchých je tzv.STDC – See, Think, Do, Care. Je dobré vedieť v akej fáze sa nachádzajú vaši klienti a na ktorých sa chcete zamerať.

STDK model.

Ako napísať kvalitný SEO článok? Aké prvky by mal mať?

Teórie okolo prípravy na písanie kvalitných SEO článkov máme za sebou, teraz nás čakajú konkrétne príklady a best practise písania.

Už vieme:

  • Prečo chceme písať SEO články.
  • Aké je naša cieľová skupina.

Ako dlho trvá vytvoriť kvalitný SEO článok?

Hmm… pri tvorbe kvalitného SEO článku počítajte s niekoľkými hodinami písania, editovania a následnou propagáciou. Kvalita sa nedá oklamať a vyžaduje svoj čas. Chcete vyprodukovať článok skôr? Môžete začať parafrázovať obsah z iných webou alebo jeho časti kopírovať, môžete doplniť viac obrázkov ako je potrebné a praktické… Spôsobou na uľahčenie si práce je moho. To sa už nebavíme o kvalitnom SEO článku ale iba o nejakom článku tzv. „len aby bol“

Je na čase prejsť na konkrétne typy ako postupovať pri písaní.

Analýza kľúčových slov

Na úplný začiatok si musíme spraviť podrobnú analýzu keywords t.j. musíme viedieť aké kľúčové slová budeme používať v celom blogu. Najlepšie je si na kus papiera (excel je lepší a praktickejší, zistíte to pri rozsiahlych keywords zoznamoch) napísať keyword ktoré nás napadnú ako prvé o téme. Následne si pomôžeme s voľne dostupnými nástrojmi.

Na to budeme potrebovať pomoc od šikovných toolov

  • https://keywordtool.io najznámejší tool na analýzu kľúčových slov, jednoducho si viete zoznam keywordsov stiahnuť do CSV alebo excel formátu a vyčistiť od nerelevantných slov
  • Skúste Google našepkávač, zadajte kľúčové slovo do googlu a uvidíte, čo tam automaticky doplní.
  • Meta tag/Keywords scanner (vygooglite). Sofistikovanejší spôsob ako viete zoskenovať web vašej konkurencie a nájsť zaujímavé keywords, ktoré sa vám inak nepodarilo nájsť. Táto technika dobre funguje iba za predpokladu, že kontrolovaný web má dobre spravené SEO
  • Využite sociálne site, navštívne miesta ktoré navštevuje aj vaša cieľovka a všimnite si aké spojenia slov používajú v príspevkoch (nájdete slovné spojenia, ktoré by vás asi nikdy nenapadli).
  • Google Trends, super nástroj od Googlu, kde si môžete pozrieť približný vyhľadávaí dopyt v dlhšom časovom horizonte a vydieť aj trendovosť vyhľadávania naprieč mesiacmi.
  • Google plánovač kľúčových slov nájdete v rozhraní Google AdWords, na to aby ste ho vedeli efektívne využiť, musíte mať spustenú platenú reklamu alebo aspoň niekedy v minulosti vám musela nejaká kampaň ísť.
  • Google Analytics, v ňom viete nájsť konkrétne kľúčové slová relevantné pre vašu web stránku a dokonca aj aké slová vyhľadávali užívatelia na vašej stránke (musíte mať aktivované a Analyticse), dáta získate keď už vaša stránka nejaký ten čas funguje.
  • Google Search Console, ideálny nástroj na analýzu SEO vašeho webu. Zistíte tu či vás Google dobre indexuje, chybové hlášky, na aké dopyty sa zobrazuje váš blog, aké je vaša priemerná pozícia, CTR… (dôrazne ho odporúčam!)
vyhodnocovanie cez google search console
Vyhodnocovania cez Google Search Console. Zdroj: www.unsplash.com

Zverejňujem vám spôsoby na získanie keywords zdarma, je k dispozícii množstvo platených nástrojov, ktoré dokážu ušetriť množstvo času ale na začiatok je to skôr zbytočný výdavok.

Podľa týchto postupov by ste už mali mať celkom slušnú zbierku keywords, ale čo teraz s nimi?

Pravdepodobne ste získali možstvo kľúčových slov, ktoré sú príliš bežné a často používané vašou konkurenciou, takže pomerne ťažko by ste sa pretlačili na slušné pozície. Je tu však riešenie takejto situácie. A tou je.

Používanie LongTail výrazov

Sú to výrazy, kľúčové slová pozostávajúce z niekoľkých slov. Síce sa menej vyhľadávajú ale o to je väčšia pravdepodobnosť, že na ne budete úspešnejší, pretože longtail výrazov je viac ako tuctových keywords. Okrem toho majú väčší konverzný pomer.

Long Tail výrazy z pohľadu SEO.

Podľa prieskumov tvoria long tail výrazy až 70% vyhľadávacích dopytov a tento trend má potenciál sa prehlbovať.

Príklad keywords vs long tail výrazov:

Keywords:

  • lacné letenky
  • zimné pneumatiky

Long Tail výrazy:

  • lacné letenky schwechat new york
  • zimné pneumatiky škoda suberb

Ako často použiť kľúčové slova v texte

Kľúčové slová by mali byť rozmiestnené naprieč celým blogom t.j. v nadpise, úvode, podnadpisoch, obsahu článku ALT text v obrázkoch, URL adrese. Je nezmysle tlačil keywords do každej vety, skôr si s tým ublížite a google vás za túto prehnanú aktivitu odmení nižšou pozíciou.

Dobre, analýzu keywords by sme mali, teraz treba zvoliť štruktúru článku.

Nepodceňujte samotný názov. Zväčša je to to prvé, čo návštevník uvidí a práve nadpis by ho mal upútať a prezradiť mu, čo sa dočíta v článku inak je riziko, že odíde pokiaľ ho nadpis alebo úvodné riadky neoslovili.

Ako napísať pútavý nadpis

Príklad:

  1. Ako napísať Seo článok
  2. Ako napísať Seo článok, ktorý vás vystrelí na prvé pozície

Vidíte, ten rozdiel? Tak ten rozdiel uvidia aj vaši čitatelia.

Priamo nadväzujem na úvod článku, je rovnako dôležitý ako nadpis, pretože slúži na upútanie pozornosti čitateľa ale okrem toho slúži googlu zistiť o čom je zbytok článku. Takže sa oplatí nepodceniť nadpis ale aj samotný úvod.

Píšte jedinečný, kvalitný a relevantný obsah

Tu vám najviac pomôže ak budete písať o téme ktorá je vám blízka a v ktorej sa vyznáte. Je totiž poznať na článku ak sa v danej téme nevyznáte.

Články sa štandardne píšu dvomi spôsobmi:

  • Naštudujete si tému o ktorej budete písať. Spravíte to tak, že si vygooglite niekoľko blogov na danú problematiky a spravíte výcuc alebo sa inšpirujete obsahom, ktorý prepíšete vlastnými slovami
    • ak užívateľ bude googliť blogy s vašou tématikou, tak si všimne, že sa obsah viacerých blogov až nápadne podobá. To nebudí dobrý dojem
  • Alebo píšete z vlastnej hlavy, pretože sa v danej téme vyznáte.
    • Rozdiel na prvý pohľad môžno nie je badateľný ale, čo keď vám poviem, že práve odborníci používajú v blogoch tzv. AHA momenty, príklady z praxe a konkrétne situácie. Sú to presne tie veci ktoré v prepísaných blogoch chýbajú ale pritom dodávajú oveľa väčšiu váhu a dôveryhodnosť blogu, samotnému autorovi, čo aj Google vie oceniť.

Prvá Best Practise

  • Písanie článku vám zaberie približne 60% celkového času, zbytok strávite nad formátovaním, priložením relevantných fotiek, screen shotov, infografík, zdrojov a propagovaním.

Členenie textu, gramatika.

Členenie textu je dôležité kvôli prehľadnosti a ľahkosti čítania. Je lepšie písať menšie bloky textu ktoré majú svoje nadpisy, tak sa dokáže užívateľ rýchlo zorientovať a čítať iba to, čo ho najviac zaujíma. Je lepšie ak prečíta iba časť blogu ako keby hneď odišiel.

Obsah blogu je dobré rozčleniť pomocou nadpisov a jednotlivých blokov. Nadpisy voľte od H2 až H5. Jednotlivé bloky musia byť logicky rozdelené na samostatné celky.

Nezabudnite ani na záver článku, môžete popísať krátky súhrn, čo sa mohli čitatelia dozvedieť, na čo sa môžu tešiť nabudúce… Taktiež sú vhodné tzv. CTA prvky. Ide o prvky, ktoré vyzívajú čitateľov k ďaľšej akcii, napríklad aby zanechali komentár, svoj názor pod článkom alebo odkazujte na pokračovanie daného článku.

Gramatika v článku má svoje odpodstatnenie, článok bez závažných gramatických chýb budí lepší dojem. Preto je dobrá kontrola tzv. dvojo očí. Keď okrem seba vás článok skontroluje aj iná osoba. Aj napriek tomu je možné, že nejaká chybička predsa len unikne pozornosti ale mala by to byť skôr výnimka. A čitatelia vám to hádam odpustia 🙂

Pri písaní článku sa vyhnite tvorbe duplicitného obsahu, tým nemyslím kopírovanie iných stránok, to sme si už vysvetlili, že nie je cesta. Ale duplicitného obsahu vašej vlastnej stránky. Inak sa vám stane, že si budete v SERP-e konkurovať sami sebe.

Druhá Best Practise

Váš web nespasí jeden super SEO článok. Dôležitá je pravidelnosť prispievania v určitých intervaloch, napr. jeden článok za týždeň.

Premosťovanie tzv. textový mostík

Pravdepodobne ste sa s takým pojmom ešte nestretli.

Viete ako vypadá premosťovanie?

Má to vlastne zmysel?

Vedeli ste, že premosťovaním…

Viete udržať pozornosť čitateľa a podnietiť ho aby čítal ďaľej. Niektorí z vás asi už tušia, že premosťovanie som použil v predchádzajúcich štyroch riadkoch. Je to taktika ktorá podľa štúdií funguje.

Do obsahu článku patria aj relevantné obrázky k jednotlivým odsekom, infografika, videá (ideálne z vlastnej tvorby s náhľadovým obrázkov nie iba napísaná URL linka), veľmi pekné su GIF-ká alebo inú pohyblivé ukážky. Všetky tieto prvky zušľachtujú článok po vizuálnej stránke.

Po napísaní článku si poriadne skontrolujte gramatiku, formátovanie, grafické vizuály. Ak na webe nemáte side bar, kde zväčša sú umiestnené odkazy na ďaľšie články alebo reklamné bannery, môžete celý text naformátovať na stred. O niečo lepšie sa takto text číta.

Propagujte váš nový blog. Ak nemáte vytvorené distribučné kanály t.j. sociálne siete s už existujúcou základňou fanúšikov, tak si zaplaťte pár € na Facebooku. Ak máte živú fan page, tak ho jednoducho zdieľajte. Propagovanie/zdieľanie má svoje pravidlá, samozrejme si dajte záležať na peknom a pútavom popise ale vysoko hodnotím aj čas publikovania

Tretia Best Practise

  • Deň a čas propagovania voľte uvážlivo, nepoviem vám kedy je najlepší čas na propagovanie (v kuloároch sa hovorí, že najlepší čas na uverejnenie príspevku na Facebooku je v pracovné dni s výnimkou piatka okolo 17-18hod. Podrobne sa budem tejto problematike venovať v samostatnom blogu, pretože neexistuje univerzálne ideálny čas ale testovaním sa dá zistiť, kedy je to najvhodnejšie pre nás). Skôr vám prezradím, kedy to nie je vhodné a ukážem ako by ste mali nad tým premýšlať.
    • Nevhodný čas môže byť napríklad v krásny slnečný letný deň cez víkend, pretože práve v takéto dni prevažná väčšina z našeho publika trávy na dovolenkách, výletoch, kúpaliskách alebo grilovačkách a jedna z posledných vecí, ktoré budú chcieť robiť je čítať náš rozsiahly článok na ktorom sme strávili niekoľko hodín. Proste naša cieľovka má úplne iné zámery.
    • Ďaľej to je obdobie dôležitých športových podujatí napr. ak hráme Majstrovstvá v hokeji a ide nám o postup, tak platia rovnaké pravidlá ako v predošlom bode.

Bounce Rate

Ak sa cez vyhľadávanie na váš web dostane užívateľ, ktorého obsah nezaujal z dôvodu nízkej relevancie alebo nečitaľnosti článku a v zápetí hneď odchádza, toto všetko Google vyhodnotí a posunie vás vo výsledkoch vyhľadávania nižšie. (Môže ísť aj o nenaformátovaný jednoliaty text, malé písmo… Kedy si užívateľ hneď na začiatku povie, že radšej skúsi stránku pod vami)

Meno autora E-A-T

Na samom konci článku sa nezabudnite pochváliť kto za jeho napísaním stojí, kľudne napíšte aj pár viet o sebe. Ľudia ocenia, keď si o vás môžu spraviť lepšiu predstavu.

Z vyššie spomínaných informácii je vidieť, že písanie naozaj kvalitných SEO článkov nie je jednoduchá záležitosť a nie každý má dostatok času na pravidelné publikovanie napríklad raz za týždeň. V takom prípade vám odporúčam kontaktovať nejakého SEO odborníka/špecialistu, ideálne podľa referencií, pretože pseudo odborníkov nie len v oblasti SEO je množstvo.

Zdroj: www.unsplash.com

Keďže téma SEO je nesmierne rozsiahla a tento článok už splniť svoj cieľ t.j. stal sa Ultra SEO článok, môžete sa tešiť na pokračovanie.

V druhom SEO blogu budem preberať

  • Google BAN (ako sa tem nedostať).
  • Nastavenia snippetov. Hviezdičiek (hodnotenie).
  • Koľko spätných odkazov potrebujem?
  • Meta description.
  • Linkbaiting.
  • Linkbuilding.
  • Registrácia do katalógov.
  • Kupovanie spätných odkazov.
  • Výmena spätných odkazov.
  • Minisites / microsites.
  • Bookmarkingové služby.
  • RSS kanály.
  • Affiliate.
  • Prispievajte do diskusií na fórach.
  • open graph.
  • Meta popisky (tagy).
  • UX faktory a Rank Brain.
  • Heatmaps.
  • Prelinkovanie externé/interné odkazy.
  • Kanonické URL.

Ak vás zujíma niečo, čo som tu nespomenul a podľa vás by tu malo byť, napíšte mi to do komentára a pokiaľ to nebude úplne out off topics, rád to zahrniem do obsahu.

Zdroj: www.unsplash.com

Prihláste sa na odber noviniek!

Avatar
Andrej Srnkahttps://www.biznisspravy.sk
Redaktor www.biznisspravy.sk Podnikateľ, marketér, analytik.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Podujatia

Digitálny turizmus

Marketing - čarovné slovo, bez ktorého sa už dnes nezaobíde ani cestovný ruch. Ako získať výhodu, lojálnosť k produktu, službe k značke...

Myšlienkové mapy

V začiatkoch plánovania biznisu je jednou z najťažších úloh, zladiť nápady a víziu do uceleného podnikateľského zámeru. Dajte vášmu podnikateľskému projektu formu...

Reklama, ktorá vás odlíši

Reklama, ktorá vás odlíši Reklama sa stala prirodzenou súčasťou našich životov. Každým rokom sme viac vystavení väčšiemu množstvu...

Nebbia – z lokálnej firmy, do celého sveta

Príďte si vypočuť zaujímavý príbeh značky Nebbia, ktorá sa z lokálnej firmy vypracovala na celosvetovo pôsobiacu spoločnosť a jeden z najznámejších brandov...